Cirfandli. Egy csepp Nap
A Pécs-Mecseki Borút Közhasznú Egyesület a 2010-es évben, az akkor megalakult Pécsi borvidéki marketingbizottsággal elhatározta, hogy megpróbál egy nagyobb figyelmet irányítani a Pécsi borvidékre.
Miért éppen a cirfandli?
A kampány vezérmotívuma a cirfandli. A cirfandli Pécs zászlós bora, a Pécsi borvidék egyetlen különleges, másutt (legalábbis Magyarországon) nem megtalálható fajtája. Egy olyan fajta, amely a száraztól az édesig, a könnyedtől a testesig, sok formában magas minőséget képes adni.
„A fajta Babo ampelográfus szerint Olaszországból a Como-tó környékéről került a XIX. Század elején Ausztriába. Hazánkban a Mecsek napsütötte lankáin – feltehetően a pécsi káptalan közbenjárására – a XIX. század közepén kezdték telepíteni. A Cirfandli a magyar mediterráneum különleges minőségét adó fajtája. Bora zöldessárga szinű, intenzív vadvirágcsokorra emlékeztető illatú, tüzes, testes, kissé lágy, zamatban gazdag, jellegzetes. A borában gyakran kierjedetlenül maradó néhány százalék cukor fokozza harmóniáját és különleges érdekes árnyalatú ízeivel maradandó kellemérzetet ad.” (Dr. Diófási Lajos, kézirat, 2002)
„Cirfandli. Egy csepp Nap”
A pécsi cirfandli kampány első lépése a logó, arculat és szlogen meghatározása volt. A cirfandli logó a pécsiséget, a déliességet, a szőlő és borkultúrát jellemzi.A pécsi cirfandli kampány második lépéseként a megszervezésre került Pannon TOP 25 borverseny keretein belül egy külön Cirfandli Versenyt is hirdettünk! Egy bizottság csak a beérkezett cirfandlikat bírálta. Ezt követően a verseny eredménye a Pécsi Borozó szakmai bormagazinban jelent meg a kampányról szóló PR-cikkben.
A Cirfandli közönségkóstoló 2010. június 5-én szerveztük meg a Kultutca projekt keretében a Ferencesek utcájában. A Cirfandli Ünnep-ként debütált rendezvényen a Pécsi borvidék cirfandli termelői mutatkozhattak be a pécsi közönség előtt. a rendezvénynek jelentős sajtóvisszhangja volt, több televíziós és rádiós csatornán is lehetőségünk volt az esemény népszerűsítésére!